11/12/2023

Lionsclub Voorburg heeft een cheque ter waarde van € 1500 overhandigd aan Voedselbank Leidschendam-Voorburg.
Matthijs Engelman, president van de Lionsclub, overhandigde de cheque aan Rob Kuipers, voorzitter van de Voedselbank. Het geld is door de Lionsclub bijeengebracht via de jaarlijkse verkoopactie van Champagne RC Lemaire.
De bestemming van de donatie is een bijzondere: het geld is bedoeld ten behoeve van een gezond ontbijt voor kinderen van klanten van de Voedselbank.
Rob Kuipers lichtte toe dat de Voedselbank wekelijks circa 250 voedselpakketten uitdeelt en daarmee ook ruim 300 kinderen bereikt. Kinderen zijn dus een heel belangrijke doelgroep. De Voedselbank gaat ervoor zorgen dat er via deze donatie specifiek gezonde ontbijtproducten ingekocht worden en dat die bij uitstek terechtkomen bij gezinnen met kinderen.
De Lionsclub en de Voedselbank gaan ook nadenken over aanvullende acties die hier een structureel vervolg aan kunnen geven. Misschien kan dat vorm krijgen via scholen of lokale sportclubs, nu vanuit een aantal sportkoepels een oproep is gedaan aan clubs om acties op touw te zetten voor de lokale Voedselbanken. Lionsclub Voorburg en Voedselbank Leidschendam-Voorburg denken graag mee bij de vormgeving van dergelijke acties.