Lions Kids4Kidsloop 2016

Op vrijdag 27 mei 2016 organiseerde Lionsclub Voorburg in samenwerking met de Lionsclubs Leidschendam Veur en Voorburg Prinses Marianne voor de derde maal een scholensponsorloop, de Kids4Kidsloop.

Ruitenburg adviseurs & accountants waren hoofdsponsor van deze Kids4Kidsloop

Foto-album 1 ►
Foto-album 2 ►

2016-06-30, overdracht van € 47.000 aan Mr Keepi Foundation.

Light for Education

Het hoofddoel van Kids4Kids 2016 was het project ‘Light for Education’, van de Mr. Keepi Foundation in India.

Voorburger en Lionslid Jan Engels heeft deze stichting opgericht om de kinderen in India verder te helpen. Jan is vaak in India waar hij duurzame bouw-producten vervaardigt. Het project Light for Education zorgt voor lampen voor scholieren die wonen in gebieden zonder elektriciteit.

De lampen werken op zonne-energie, waardoor de scholieren thuis kunnen studeren en lezen wanneer het ’s avonds donker wordt. Alle gezinsleden profiteren mee, want bij het licht wordt ook gekookt en gewerkt. Daarnaast worden de kinderen ook gestimuleerd om elke dag naar school te gaan. Dit is namelijk de plek waar de lampen opgeladen moeten worden. Het is gebleken dat de schoolprestaties van deze kinderen enorm zijn verbeterd sinds de lampen in gebruik zijn.

Lions Kids4Kidsloop 2013

Schoolkinderen van Leidschendam-Voorburg hebben op 11 oktober 2013 gelopen voor het goede doel: Stichting leergeld Leidschendam-Voorburg.

Dit was een gezamenlijk initiatief van de  Lionsclubs Leidschendam Veur, Voorburg en Voorburg Prinses Marianne.

Op een zeer regenachtige vrijdag 11 oktober 2013 hebben 3500 scholieren uit de gemeente Leidschendam-Voorburg op 5 verschillende parcours meegedaan aan de Lionsscholensponsorloop Kids4Kids.

De deelnemers werden per rondje van 300 meter of voor een vast bedrag gesponsord door familie, vrienden en buren.

Ondanks de regen is door het enthousiasme van de deelnemende kinderen de Kids4Kidsloop niet in het water gevallen.

Dank zij de bijdrage van Lions Quest, subsidie van Cordaid en giften kon op 5 februari 2014 aan Stichting Leergeld Leidschendam Voorburg een cheque worden overhandigd ter waarde van € 50.000.

€ 16.000 gaat naar doelen die de 14 deelnemende scholen zelf hebben gekozen.

11 Oktober 2013

Vullen van de tasjes op 7 oktober 2013 ►
Soomerlustplein ►
Park 't Loo ►
Vijverhof ►
Kapelbosje 1 ►
Kapelbosje 2 ►
Prinsenhof 1 ►
Prinsenhof 2 ►
Afsluitende borrel ►

Lions Kids4Wheelsloop 2011

De op 13 mei 2011 gehouden sponsorloop Kids4Wheels heeft € 85.000,- opgebracht.

28 juni 2011 vond de overdracht van een cheque, goed voor een voor rolstoelers aangepaste bus, plaats in verpleeghuis Prinsenhof te Leidschendam.

Namens de drie organiserende Lionsclubs Leidschendam Veur, Voorburg en Voorburg Prinses Marianne droeg de voorzitter van Kids4Wheels Ruud de Bruijn met hulp van kinderen van de Trampoline School de cheque over aan Henk Boom, voorzitter van de Stichting RRCP.

Voor de foto's klik hier.

Zie ook:

Diavoorstelling 'Tasjes vullen' klik: hier ►