6e Lions Voorburg Oktoberfeest 2023

Foto-album zie ►►

Het 6e Lions Voorburg Oktoberfeest dat op 28 oktober 2023 in Marcanto werd gehouden was wederom een geweldig mooi feest waarvan alle aanwezigen enorm hebben genoten.

Naast het optreden van de Heckeländer Musikanten was er dit jaar ook een discjockey die de stemming er in hield.

Het batig saldo van de avond dat o.a. aan de Voedselbank en Stichting Onderzoek Long Covid zal worden besteed was € 5000.

5e Lions Voorburg Oktoberfeest 2022.

Zie voor de fotoreportage ►►

Lions Voorburg Oktoberfeest weer een groot succes.

Ze hebben er vanwege de corona-epidemie drie jaar op moeten wachten, maar op zaterdag 8 oktober 2022 kon Lionsclub Voorburg weer hun inmiddels traditionele Oktoberfeest als fundraise-activiteit organiseren.

Evenals voorgaande jaren vond het feest plaats in het Marcanto Muziekcentrum aan de Groene Zoom,  de muziek werd verzorgd door Die Heckeländer Musikanten uit Den Haag.

Het werd opnieuw een bruisend festijn met alleen maar blije mensen.

De opbrengst gaat naar diverse goede doelen, o.a. naar Stichting Stolpersteine Leidschendam-Voorburg.

4e Lions Voorburg Oktoberfeest 2019: € 2.000 voor wijkvereniging Damsigt

Zie voor de fotoreportage ►►

Op zaterdag 5 oktober 2019 organiseerde Lionsclub Voorburg alweer voor de vierde keer het befaamde Oktoberfeest in Voorburg. En zoals gebruikelijk waren de opbrengsten voor een goed doel; ditmaal de Wijkvereniging Damsigt.

Niet alleen in Beieren wordt het Oktoberfeest uitbundig gevierd, ook in Nederland wordt het feest steeds populairder. Vier jaar geleden speelde Lionsclub Voorburg hier handig op in en werd het Oktoberfeest in Voorburg geïntroduceerd. En met een overweldigend succes. Muziekcentrum Marcanto barstte uit zijn voegen door de massaal aanwezige feestgangers. Rond 17:30 uur stroomde de zaal vol en zorgden “Die Heckeländer Musikanten” voor de echte Bayrische sfeer. Zowel de vele jongeren als ook de oudere gasten hadden zich op en top feestelijk in de traditionele lederhosen en dirndl-jurken gestoken. De ruim aanwezige catering zorgde voor de Bratwurst en andere typisch Beierse gerechten.

Met het entreegeld, de drankverkoop en sponsoring werd geld bijeengebracht voor het goede doel. Terwijl de Heckeländer Musikanten even konden ‘uitblazen’ overhandigde Emile van Oorschot, president van Lionsclub Voorburg een cheque van € 2.000 aan Joyce Meijer en Nienke de Kruyf, bestuursleden van de wijkvereniging Damsigt.

Midden in de wijk Damsigt in Voorburg staat ‘De Boot’, het mooie onderkomen van de wijkvereniging. In 2018 is dit gebouw behoorlijk gerenoveerd. Deze opknapbeurt is vrijwel volledig door leden uit de wijk zelf uitgevoerd. Een geweldige prestatie. Joyce Meijer: “De wijkvereniging vervult een bindende, sociale functie voor de mensen uit de wijk. We hebben ongeveer 350 gezinnen als lid en organiseren allerlei sociale activiteiten. Met De Boot als ons trotse middelpunt”. Zo heeft Damsigt onder meer koffieochtenden voor ouderen, een kinderkookclub, bridge-avonden, workshops (zoals haarvlechten voor vaders) en dans- en ontmoetingsavonden.

Nienke de Kruyf: “Met deze activiteiten hebben wij dagelijks natuurlijk heel veel afwas van borden, kopjes en bestek. We willen deze fantastische donatie dan ook graag gebruiken voor de aanschaf van een professionele horeca-vaatwasser”.

Het was wederom een geslaagde festiviteit. Na afloop waren de honderden feestgangers het er unaniem over eens: Het Lionsclub Voorburg Oktoberfest is niet meer weg te denken en wordt zo langzamerhand een traditie in Voorburg.

De organisatie heeft al aangekondigd dat het feest volgend jaar zeker herhaald zal worden. Uiteraard, wederom voor een goed doel.

3e Lions Voorburg Oktoberfeest, zaterdag 29 september 2018

Op zaterdag 29 september 2018 organiseerde Lionsclub Voorburg voor de derde maal een Oktoberfeest.

Resultaat: weer een volle zaal feestenden voor 'het goede doel'.

Dat goede doel was ditmaal de Voorburgse Rugby Club, zij ontvingen tijdens de avond een cheque ter waarde van €2.000,-.

Voor meer foto's zie hier ►

2e Lions Voorburg Oktoberfeest

€ 2.000 voor stadstuin Rusthout

Van de netto-opbrengst van het 2e Lions Voorburg Oktoberfeest werd op dinsdag 12 december 2017  tijdens een ledenvergadering een cheque van € 2.000 overhandigd aan vertegenwoordigers van Stadstuin Rusthout.

Het 2e Lions Voorburg Oktoberfeest vond plaats op zaterdag 7 oktober 2017 van 17:30 tot ongeveer 22:00 uur, in  Mercanto, Groene Zoom 11,  achter  sportcentrum Westvliet.

Dit jaar werd de muziek verzorgd door 'Die Heckeländer Musikanten'  met 16 leden. Ze zorgden voor een feestelijke sfeer zoals afgelopen jaar, zie hieronder.

Het goede doel is evenals vorig jaar 'Stadstuin Rusthout' , tevens zal € 250,- worden geschonken aan het Haags Instrumentaal Jeugdensemble als bijdrage voor de aanschaf van een kinderfagot.

Tijdens dit Oktoberfeest  werd Duits oktoberfeestbier, Duitse wijn, worst, broodjes en hapjes verkocht.

Voor meer foto's zie ►►

1e Lions Voorburg Oktoberfeest,

€ 2.000 voor  kinderboerderij Stadstuin Rusthout.

Lionsclub Voorburg organiseerde op zaterdag 1 oktober 2016 als fundraiseproject het 1e Lions Voorburg Oktoberfeest in Marcanto, Groene Zoom 11, aan de overkant van De Vliet.

Dit werd een daverend festijn, voor herhaling vatbaar.

Zie hier voor een foto-impressie ►

De opbrengst van dit festijn kwam ten goede aan Stadstuin Rusthout.

Op 12 november 2016 werd een cheque ter waarde van € 2000,- overhandigd.